Ryan Gosling’in Kayıp Nehir’i için üzgünüm

Kayıp-Nehir

Ryan Gosling ilk kez bir filmin senaryosunu yazıp yönetti. Amerikan rüyasının kabus kısmını masallaştırarak anlatan ilginç bir hikayesi var Kayıp Nehir (Lost River) adlı bu filmin.

Kayıp-Nehir

Zamanla değeri yitmiş bir yerleşim yerinin sakinlerine evlerini bırakıp gitmekten başka bir seçenek kalmamıştır. Yaşamın durma noktasına geldiği bu muhiti terkedebilmek için maddi imkanlar gerekmektedir. Hala fırsatınız varken gidin havasında öğütler verir son ayrılanlar geride kalanlara.

Kayıp-Nehir

Doğup büyüdüğü eve duygusal bağları olan bir anne (Christina Hendricks biçilmiş kaftan olmuş bu rol için) ise iki oğlunun da burda büyümesini dilemektedir. Ancak ev ipotekte ve banka kapılarına dayanmak üzeredir. Bu dramatik öyküyü ilginçleştiren iki nokta var. Birincisi, bu tür buhran dönemlerinde insanların rahatlamak için kaçtıkları bir vahşet düşkünlüğü olduğu kurgulanmış. Sapkınlık boyutunda bir eğlence anlayışının hakim olduğu gece kulübünün sahibinin banka müdürü olması da manidar. İkincisi ise sular altında kalmış bir başka yerleşim yeriyle ilgili yapıldığına inanılan ve etkisi kahramanlarımıza yansıyan kötü büyü. Öyle bir büyü ki ortalıktaki bu acımasız ekonomik ve sosyal çevrenin çöküşünün zihninizdeki gerçekçiliğini pekiştiriyor.

Kayıp-Nehir

Yönetmenimiz bu karanlık, masalsı hikayeyi anlatırken Nicolas Winding Refn, David Lynch ve Terrence Malick’in etkileyici görsellerine benzer sahneler yakalamış. Detroit’deki terkedilmiş mekanlar da çok uygun olmuş filmin genel havasına. Bu etkileyici görsel güce rağmen film bir bütün haline getirilememiş gibi hissettim. Diyaloglardaki zayıflık ve sahnelerin anlamını gösteren işaretlerin eksikliği filmden kopmama kadar gitti. Koptuğum sıralardan birinde de aklımdaki bir kısa film projesini düşünürken buldum kendimi. Doğru mekanları bulmak önemli diye geçti içimden Detroit’deki o yıkılmaya yüz tutmuş evlere baktıkça.

Kayıp-Nehir

Kayıp Nehir’de anlatmak istediğini anlasam da bu hikaye, görsel üslup ve oyunculuk biraz farklı bir senaryo yazımıyla çok daha keyifle izlenecek bir film olurmuş benim için. Ryan Gosling’in çiğneyebileceğinden daha büyük lokma ıssırdığını söyleyen eleştirmenlerin ne demek istediklerini anlayabiliyorum.

Kayıp-Nehir

Kopuşlar yaşadığım bu film için üzgünüm ama bundan sonra Gosling’den umut vaadeden yeni bir yönetmen olarak bahsedecek ve bir sonraki filmini merakla bekleyeceğim.

 

İşte O Film

  • Kayıp Nehir

    Kayıp Nehir

    Ryan Gosling’in ilk yönetmenlik deneyiminde bir anne ve oğulun fantastik öğeler içeren hikayesi anlatılıyor. Detaylar

Yazar

Serenay (@serenay)

girl power!

YORUMLAR

  1. Oya (@oya)

    Benim de anlamlandıramadığım sahneler olmuştu. Özellikle bir hayvana gösterilen şiddet sahnesi çok gereksizdi. Dram dozunu çeşitli şekillerde arttırmaya çalıştıkça beni de kaybetti. Ben de üzgünüm Ryan Gosling…

    1
  2. cihanoz (@cihanoz)

    Gosling yonetmen olarak umut falan vadetmiyor ya, bok gibi bir film yapmis.

    2
  3. ahmet (@ahmet)

    @serenay çok kötüydü ya